Combined ShapeSlice 1Slice 1icon-phone

FAQ – COVID 19 na hausbótu

Chceme, abyste měli zábavnou a příjemnou dovolenou na palubě. Prvořadá je pro nás vaše bezpečnost. Podívejte se na nejčastější otázky a jak probíhá prevence na straně charterových společností.
Chceme, abyste měli zábavnou a příjemnou dovolenou na palubě. Prvořadá je pro nás vaše bezpečnost. Podívejte se na nejčastější otázky a jak probíhá prevence na straně charterových společností.

Chceme, abyste měli zábavnou a příjemnou dovolenou na palubě hausbótu. Prvořadá je pro nás vaše bezpečnost. Během jara tak vznikla opatření, abychom co nejvíce zabránili šíření koronaviru na základnách. Odpočiňte si a začněte se těšit na dovolenou, kterou si zasloužíte.

Je teď bezpečné jet na dovolenou?

Na tuto otázku můžeme konečně říct „ANO“. Všechny destinace jsou nyní otevřené. Při dodržování místních nařízení (např. povinné nošení roušek v obchodech) a bezpečné vzdálenosti 1,5 m budete v bezpečí.

Loď vám poskytne osobní prostor a bezpečné útočiště. Vše, co potřebujete pro pohodlný pobyt, je na palubě – plně vybavené kuchyně, teplou sprchu a pohodlné kajuty, ve kterých budete mít dostatečné soukromí.

Na palubě hausbótu můžete uniknout i všedním starostem. Budete cestovat vlastním tempem. Po strávení několika měsíců doma máte příležitost vycestovat a strávit čas společně s rodinou a přáteli, které jste nějakou dobu neviděli.


 

Jaká opatření přijaly charterové společnosti, aby se předešlo šíření koronaviru?

Bezpečnost našich zákazníků a kolegů bereme všichni velmi vážně. Charterové společnosti upravily postupy na základnách, aby zajistily práci v souladu s přísnými sociálními distančními a bezpečnostními pokyny. Lodě jsou mezi každým použitím důkladně dezinfikovány.


 

Co znamená Covid Safety Charter?

Charterové společnosti přijaly nová opatření. Jedná se především o čistotu základen a dezinfikování lodí.

Základny

  • Povrchy v recepci jsou pravidelně čištěny a dezinfikovány po celý den.
  • Počet hostů povolených na recepci je omezen na jednoho na rezervaci.
  • Značení podlah pomůže zákazníkům dodržovat 2m odstupy pro sociální distancování.
  • Je zavedeno nové značení, které podporuje sociální distancování a pravidelné mytí rukou.
  • Upřednostňují se transakce kartou.
  • Dezinfekce rukou k dispozici na recepcích.
  • Na přepážkách jsou instalována plexiskla pro ochranu zákazníků a zaměstnanců.
  • Některé toalety a sprchy na základnách jsou uzavřeny – zákazník by měl používat své palubní zařízení.
lode_covid.gif

Lodě

  • Úklidová služba používá osobní ochranné prostředky. Zaměstnanci důkladně vyčistí každou loď a věnují velkou pozornost oblastem s vysokým využitím, jako jsou ovládací prvky řízení a navigace, dveře a kliky, koupelny a sprchy, jakož i vnější sedadla, stoly a ovládací prvky. Poté dezinfikují všechny vnitřní povrchy včetně podlah, záclon, polštářů, čalounění a matrací dezinfekčním sprejem.
  • Všechny palubní dokumenty (tj. navigační mapy, příručky atd.) jsou mezi zákazníky čištěny dezinfekčními ubrousky.
  • Ložní prádlo a ručníky se perou při vysoké teplotě a zůstávají uvnitř vaší lodi. Peřiny jsou nepovlečené, abychom omezili další kontakt s našimi zaměstnanci.
  • Pokud zákazníci během dovolené nahlásí jakékoli příznaky koronaviru, bude jejich loď důkladně vyčištěna a ponechána alespoň 72 hodin před dalším použitím v souladu s vládními a průmyslovými směrnicemi.
LeBoat base partners

Zaměstnanci na základně

  • Pokud zaměstnanec vykazuje příznaky Coronaviru, je uvolněn z práce.
  • Personál nosí rukavice a obličejovou masku, kdekoli to bude potřeba (tj. pokud to místní samospráva doporučí nebo kdykoli je obtížné dodržovat opatření na distancování od společnosti - například během briefingu před odjezdem).
  • Personál přivítá hosty s úsměvem - ale nenabídne podání ruky - doufáme, že jim porozumíte.
  • Zaměstnanci základny si pravidelně myjí ruce.

Proces rezervace

  • Abychom snížili množství času, který host tráví na recepci a ve veřejných prostorách, žádáme zákazníky, aby před příjezdem respektovali online check-in. To může zahrnovat povinnou domácí přípravu (např. online brief o oblasti). Hostům také může 48-72 hodin před příjezdem volat personál z báze, aby potvrdili čas příjezdu a doplnili chybějící informace pro check-in.
  • Časy příjezdů každé rezervace budou v maximální možné míře rozloženy, aby se v každém okamžiku snížilo množství hostů na místě.

 

Může být dovolená, kterou jsme si rezervovali, zrušena?

Neustále sledujeme vládní rozhodnutí a omezení pohybu a cestování, a to jak v České republice, tak v každé z našich destinací. Všechny naše cestovní regiony jsou nyní otevřené, takže nepředpokládáme budoucí uzavírání hranic. Pokud se v tomto ohledu něco změní, budeme se řídit aktuálními podmínkami jednotlivých charterových společností. Zákazníky, kterých se budou tyto změny týkat, budeme kontaktovat přímo.


 

Jaké restrikce platí v jednotlivých destinacích?

Podmínky ve světě jsou neustále přezkoumávány a aktualizovány v každé zemi. Doporučujeme se obrátit přímo na Ministerstvo zahraničních věcí České republiky nebo na jednotlivé zastupitelské úřady. Podmínky ke vstupu do jednotlivých zemí průběžně aktualizuje MZV na webových stránkách příslušných zastupitelských úřadů ČR. Přehled najdete na Rozcestníku informací o cestování.

Pokud máte zarezervovanou loď, zkontrolujte si prosím před odjezdem místní omezení, např. povinné nošení roušek na veřejných prostranstvích a obchodech. Některá omezení mohou ovlivnit průběh vaší dovolené.

Roušku si s sebou vezměte. Bude ji potřebovat váš jmenovaný kapitán a 2. velitel při briefingu k ovládání lodi.


 

Co mám dělat, když se některý ze členů posádky necítí před termínem vyplutí dobře?

Bezpečnost na prvním místě. V tomto případě budete požádáni o součinnost. Pokud člen vaší posádky začne vykazovat příznaky koronaviru až 7 dnů před odjezdem, tak by neměl vycestovat. Stejné pravidlo platí i pro ty, kteří byli v kontaktu s někým, kdo vykazoval příznaky onemocnění COVID-19 až 14 dní před vyplutím. Zrušení cesty je možné zejména v případech:

  • budou platná omezení týkající se pohybu a cestování související s COVID-19,
  • některý ze členů posádky bude mít pozitivní test na COVID-19,
  • bude vám v termínu dovolené nařízena karanténa hygienickou stanicí.

Pro všechny výše uvedené důvody platí, že jsou stále platné v den vašeho odjezdu. Zavolejte nám na číslo +420 730 188 100, jakmile tuto situaci zjistíte. Pomůžeme vám.

Nejnovější informace o příznacích koronaviru najdete na koronavirus.mzcr.cz/otazky-a-odpovedi/


 

Co mám dělat, když se některý ze členů posádky necítí v průběhu plavby dobře?

V případě, že vy nebo člen vaší posádky bude mít během plavby příznaky koronaviru, izolujte všechny členy posádky na palubě lodi a kontaktujte manažera přístavu nebo emergency číslo z lodního manuálu. Pomohou vám najít nejbližší lékařskou pomoc. Pokud se rozhodnete pro návrat domů nebo vám bude nakázán, pomůže vám tým charterové společnosti najít vhodnou bázi k zakončení dovolené. Zde se provede contactless check-out, aby nedošlo ke kontaktu s ostatními zákazníky a zaměstnanci společnosti.

Nejnovější informace o příznacích koronaviru najdete na koronavirus.mzcr.cz/otazky-a-odpovedi/


 

Máte další otázky? Využijte prosím e-mail hana.fialova(zavináč)hausboty.cz. Máte-li méně než 4 týdny do vyplutí, zavolejte nám na číslo +420 730 188 100.

Sledujte nás